Kako planiram putovanja

Friday, July 13, 2018





Razmišljala sam šta bih mogla da napišem kao svečani, prvi post, i stvarno sam htela da pišem o poseti Felix Romuliani, prošlog meseca, jer mi je to najsvežije, ali onda sam shvatila kako sam još uvek u fangirl modu posle Gitarijade, tako da bi Felix Romuliana bila svrgnuta s teme posta i ja bih završila esejom o Billy Idolu, whoops.

Tako da sam ipak odlučila da prvi post posvetim planiranju putovanja. Volimo da putujemo, i volimo da što više vidimo na destinaciji, zar ne? Istina, trčanje da vidimo sve što destinacija pruža može biti zamorno a na kraju opet ne postignemo sve. Koliko puta Vam se ovo desilo? Meni svaki put. I sledećeg meseca možda odem na neko kraće putovanje, koje zahvata jedan dan u Firenci koju toooooliko želim da vidim i dođe mi da sednem i plačem jer nema šanse da sve stignem, tako da ću morati da napravim listu prioriteta.

Svaki put kad krenem da planiram uhvati me eurofija i ne znam odakle da počnem, zato par dana prvo googlam sve i svašta i ravim 'grubi plan' koji sadrži mesta koja su mi MUST SEE, pa onda gledam koliko su udaljena jedna od drugih, koliko mi para treba za sve sa must see liste i onda kad okvirno vidim koliko sam premašila budžet, sednem da pravim realan plan.





Svakako, u zavisnosti od toga da li putujete sa agencijom ili u samostalnoj režiji ovaj proces se malo razlikuje (kod mene se razlikuje samo taj deo smeštaja i prevoza, to ostaje kako je po programu, a boravak na destinaciji sama planiram)

Šta koristim pri planiranju?




  • Turističke vodiče - super je što u 21. veku sve imamo na klik miša od nas, ali ja nekako volim da listam pravu knjigu i lepim sticky notes
  • Trip Advisor/Booking.com - pošto uglavnom putujem preko agencije (jer je jeftinije, budimo realni za 89e u samostalnoj režiji neću naći prevoz i smeštaj za dva noćenja u Milanu npr) ove sajtove koristim da vidim kakav nam je smeštaj zapao. Mada ne znam koliko im je verovati jer je nekom to najgori smeštaj na svetu, a nekom je ok. Meni iskreno ne igra veliku ulogu, tu planiram samo da prespavam, tako da bacim pogled na generalne informacije - kakav je doručak, da li ima WiFi, koliko je udaljen od grada/prevoza i slično
  • Google Maps - ovo najviše koristim, sve sa liste šta želim da vidim 'ubodem' na mapu (i padnem u nesvest - ozbiljno moja mapa za obilazak Rima je imala toliko čioda da me je sestra pitala 'Koje obilazimo?', reko my sweet summer child, sve) i onda vidim od prilke koliko su atrakcije udaljene jedna od druge, da li je poseta svemu s liste izvodljiva, podelim po danima šta ću kada obići i sl.
Google mapa za obilazak Rima - mogu da se pohvalim da sam skoro sve uspela da obiđem - yay!

  • Aplikacije - uglavnom tražim aplikacije koje rade offline, jer nikad se ne zna da li ću i kad ću na destinaciji doći do interneta, dešavalo mi se da po celi dan ne mogu da nađem dobar internet kad putujem. Uglavnom mi trebaju mape -  preporučujem MAPS.ME koju sam koristila dosta i Offline Maps & Navigation koja može da bude navigacija u putu ili pešačka mapa po nekom gradu - do sada sam je koristila samo za Srbiju, ali planiram da je probam na prvom sledećem putovanju. Takođe su super one aplikacije za WiFi passworde, imala sam WiFi map kada sam bila na moru ali nisam bila baš zadovoljna, ako imate neki predlog kažite
  • Lista za pakovanje - užasna sam kada se pakujem, sve mi treba i uvek nešto zaboravim, zato je tu OVA lista koja me spašava iz puta u put :D
  • Sajtovi gradova koje posećujem, na kojima postoje sve bitne informacije o cenama ulaznica, javnom prevozu, pass karticama i šta su najbolje opcije kada su karte u pitanju (kombinovane karte za više muzeja, karte za metro/bus koje važe par dana i sl.)
Ako posećujete muzeje, galerije, tornjeve i ostale znamenitosti najbolje je svakako kupiti karte unapred preko interneta, koje su obično skuplje nego na licu mesta zbog te neke takse, ali 4e više totalno vredi da ne bih provela pola dana u redu za kartu, što mi smanjuje vreme na destinaciji. Jedina mana ovoga je što većina sajtova traži da odredite tačno vreme kada će biti vaša poseta, što je malo nezgodno ako zavisite od agencije/društva sa kojim putujete. Mada one pass karte (s kojima možete da posetite određeni broj muzeja i sl) važe par dana i ne zahtevaju tačno vreme posete - što je super ako ćete na istoj destinaciji provesti par dana. Ja lično nisam imala puno prilike da uživam u blagodetima koje pružaju unapred kupljene karte s kojima ne provodite po 2h u redu, ali npr u Veneciji zimus sam imala kartu koja obihvata Duždevu palatu i par muzeja, tako da sam samo obišla red i ušla
Nekad googlam i knjižare i kafiće, što je totalna glupost ako nemate vremena jer stvarno u gradu koji toliko ima da pruži besmisleno je gubiti vreme da obiđete baš taj kafić na drugom kraju grada u nekoj uličici jer ima lepe slike na instagramu.

Baš sam odužila post a htela sam da bude ukratko. Uglavnom, ja ovako planiram, jer često idem preko agencije, pa onda ne planiram sama smeštaj i prevoz. Mada bih stvarno volela da mogu često da putujem u saostalnoj režiji i ne zavisim ni od koga ali budžet me ograničava.


1 comment:

  1. Sjajan prvi post, radujem se nekim sledećim, tu sam sa porukom da ne odustaješ jer ti odlično ide. :)
    Hvala na praktičnim savetima, uvek će dobro doći!

    Girly world | Nova SOS rubrika | Instagram

    ReplyDelete

Powered by Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan

Your copyright

© 2019 Traveling turtle tales