Cinque Terre - slikovita sela na obali Ligurskog mora

Thursday, August 16, 2018

Parco Nazionale delle Cinque Terre, Riomaggiore SP, Italy



Sigurno ste mnogo puta videli slikovita sela Cinque Terre-a na instagramu i pomislili WOW jer šta drugo čovek da pomisli kad vidi ove šarene kućice na steni? Lično ja sam videla ovakve slike 100 puta na instagramu kod nekih ~fensi~ blogerki koje pratim i pomislila kako sigurno treba gomila para da se stigne tamo. Čak i kad sam bila letos u Pargi, gledajući šarene kućice tamo pomislih evo Cinque Terre za sirotinju . Tada nisam imala pojma da ću za manje od tri meseca svojim očima videti sela ovog nacionalnog parka.





Cinque Terre (u bukvalnom prevodu pet sela) je nacionalni park na severozapadu Italije, u pokrajni Liguriji, na obali istoimenog mora. Pet sela koja čine ovaj nacionalni park, koji je pod zaštitom UNESCOa, su: Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza i Monterosso al Mare.
Mi smo posetili dva sela, Manarolu, koje je najstarije od pet, i Monterosso al Mare, koje jedino ima uređenu plažu.

Manarola iznad koje se nalaze vinogradi.


Ovde kola nema, tako da jedini saobraćaj čini gomila turista na sve strane. Mi smo autobusom išli do mesta La Specija, koje je najveća vojna luka u Italiji, i odatle smo išli vozom koji povezuje svih pet sela. Ujutru je u vozu uglavnom gužva jer većina turista obilazi svih pet sela, te kreću ujutru da bi sve stigli. Nažalost, kako sam gore spomenula već mi smo obilazili samo dva, i jako mi je žao što nismo posetili Riomaggiore koje na slikama izgleda fenomenalno. Ko je putovao bilo gde sa agencijom zna da kada se dosta obilazi nema previše slobodnog vremena, tako da smo mi u oba sela imali oko 2h.


U Manaroli smo išli na vidikovac, sa kojeg se pruža fenomenalan pogled, i nažalost kafić na vrhu je bio pun tako da nismo uspeli da popijemo čuveni Aperol sa pogledom na Manarolu, niti smo imali vremena da malo prošetamo po selu, sem kroz mali deo koji vodi do vidikovca.

Pogled na putu do vidikovca. Dok smo se peli, slikala sam od prilike na svakih 10m, jer nisam mogla da se naslikam ovog pogleda.




U Monterosso al Mare smo imali vremena za uživanje na plaži, i ako u moru nije baš moglo da se uživa zbog talasa koji su naneli, kako ja volim da kažem, štroku. Tako da sam se umočila samo do kolena. Uspela sam da izgorim za sat vremena kako nisam u Grčkoj za 10 dana. Volela bih da smo prošetali uskim uličicama ali sestra je bila više za plažu jer nije išla na more ove godine tako da smo bili na plaži. Posle plaže smo stigle da popijemo kafu i Aperol (koji je da napomenem mnogo bolji u Italiji, kod nas ga razblaže, stipse).




Volela bih da jednog dana odem u sopstvenoj režiji i posetim svih pet sela, i imam više vrmena za uživanje u istim, ali za prvi put ovo je bilo savršeno.



Išle smo sa agencijom - aranžman je bio 3 dana i za to vreme smo posetili Bolonju, Pizu, Cinque Terre i Firencu. Sem Bolonje sve su bili fakultativni izleti uz doplatu, a bili smo smešteni u najpoznatijoj italijanskoj banji - Montekatini. Cena aranžmana je stvarno bila ok, s obzirom da sam mislila, kako gore navedoh, da u Cinque Terre možeš da stigneš samo ako imaš para za Santorini i Mikonos :)

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan

Your copyright

© 2019 Traveling turtle tales