Zagreb - jedna od najmlađih metropola i jedan od najstarijih gradova Evrope

Saturday, February 23, 2019

Zagreb, Croatia

Nisam odustala od pisanja bloga, i ako deluje tako, s obzirom da sam poslednji post pisala dok su još bile letnje temperature, i evo me opet s lepim vremenom(ok, minus je ali izgleda lepo).
Razmišljala sam dugo da li da pišem postove o putovanjima koja su se desila pre nego što sam odlučila blogerka da budem, ali evo u međuvremenu desilo se sveže putovanje u komšiluk.



Zagreb je glavni i najveći grad Hrvatske, njeno kulturno, ekonomsko, naučno i administrativno središte. Nalazi se na levoj i desnoj obali Save, a nastao je iz dva srednjovekovna naselja na susednim brdima - Gradec i Kaptol.

U Zagreb sam putovala autobusom - iz Beograda svakodnevno ima više polazaka, a vožnja traje oko 5 sati, zavisi od stanja na putevima i graničnim prelazima.
Kao i u većini evropskih gradova i ovde je dostupna city card za 24h ili 72h, koju lično nisam koristila, a sa kojom možete obići veliki broj muzeja i ostalih znamenitosti, takođe možete koristiti i gradski prevoz. Novac koji se u Hrvatskoj koristi je kuna koja je oko 16 naših dinara, a za 1 evro možete dobiti 7.3 kune - interesantna informacija da je kurs povoljniji u banci nego u menjačnicama, što kod nas nije slučaj.

Zagreb mi je bio usputna stanica do Dubrovnika tako da nisam imala mnogo vremena za obilazak, ali mi je drago što sam imala prilike da malo obiđem grad po danu, jer kad će više leto da se ne smrkava u 5? Olakšavajuća okolnost je svakako što sam imala personalnog vodiča, ne znam šta bih sama izabrala da vidim za tako kratko vreme ;)

Narodno pozorište koje datira iz 19. veka
Trg bana Jelačića je glavni zagrebački trg, kojim dominira kip bana Josipa Jelačića. Kako kaže Lonely Planet, mesto na kojem se ljudi uglavnom sastaju, tako da je ekvivalent svim našim 'kod konja' spomenicima :)


Preko puta spomenika, nalazi se vidikovac Zagreb 360 na čijem sajtu piše da ako tu niste bili, kao da niste ni bili u Zagrebu. Na šesnaestom spratu nebodera nalazi se cafe i terasa sa koje se pruža divan pogled na Zagreb - Trg, Gornji i Donji grad, ulice i parkove.

Pogled na Zagreb sa vidikovca


Pogled na katedralu


Katedrala, meni omiljena uvek i u svakom gradu jer obožavam gotičku arhitekturu. Zagrebačka katedrala, čije je puno ime Katedrala Uznesenja blažene Djevice Marije i svetih Stjepana i Ladislava prva je i najznačajnija gotička građevina u Hrvatskoj. U vreme kada je sagrađena - između 9. i 11. veka bila je mala crkva, sagrađena u romansko-gotičkom stilu. U 13. veku je srušena i obnovljena u gotičkom stilu. Kasnije, u 16. veku bila je okružena zidinama i kulama, više puta je bila uništavana u požarima, ali najviše oštećenja je pretrpela u zemljotresu 1880. godine posle čega je bila rekonstruisana u neogotičkom stilu.





Preko puta katedrale nalazi se pizzerija Capuciner sa divnom pizzom, mada kad pizza nije divna? (Upravo sam se setila ne-divne pizze is Trsta so there I go)

Prošetali smo do Gornjeg grada - uskog gradskog jezgra na uzvišenju, gde se nalaze sedište hrvatske Vlade, Sabora i Zagrebačke nadbiskupije, kao i mnogi muzeji, među kojima je najpoznatiji Muzej prekinutih veza. Takođe ovde se nalazi i crkva svetog Marka, na istoimenom trgu.

Crkva svetog Marka
Svakako najvažnije mesto koje sam posetila knjižara Znanje, jer radost je upotpuniti kolekciju knjiga o Jacku Reacheru, a u Hrvatskoj su sve izdate dok kod nas samo pet iz serijala, pa zamislite moju sreću - naravno kupila knjige pa ih vukla u kesi ostala 4 dana jer sam kao prava dama ponela mali kofer koji sam jedva zatvorila (šta ja znam šta je spakovati najosnovnije, ako se ne pakujem kao da se selim kao da se nisam ni spakovala :D) a ne još da naguram knjige, jao.

Nisam mislila da spomenem hotel u kojem smo bili, ali pošto sam naletela na informaciju da je najstariji hotel u Zagrebu, kako da ne spomenem?
Hotel Jägerhorn otvoren je 1827. godine a preuređen 2011. Nalazi se u centru grada, na par minuta hoda od glavnog Trga. Mnogo mi se svideo vintage vibe koji hotel ima, i kako su uređeni hodnici.

Moj OCD je bio prilično zadovoljan kako se prekrivač slaže uz zavese, okkk
Dok me neki sledeći put put ne navede u Zagreb, puštaću suzicu što nisam obišla Mirgoj groblje jer mnogo volim groblja, shhh don't tell anyone haha.

Overall 5 zvezdica za Zagreb ★★★★★

Mislila sam da li da spojim postove o Zagrebu i Dubrovniku, jer mi ovo nešto kratko ali eto, ako se nađete na jedan dan u Zagrebu, možda Vam bude od koristi. Za Dubrovnik imam više slika, tako da znate šta da očekujete u sledećem postu.


No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan

Your copyright

© 2019 Traveling turtle tales